'

Nasz repertuar

Lista wydarzeń

Sprawdź ofertę wydarzeń, wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarzem

Emocje i zmysły
Wystąpią
Mateusz Żurawski obój
Marta Nowak skrzypce
Ryszard Sneka altówka
Marcin Mączyński wiolonczela

Program
Wolfgang Amadeus Mozart Kwartet obojowy F-dur K. 370 (1781)
Friedrich Dotzauer Kwartet obojowy F-dur op. 37 (1815)
Szacowany czas trwania koncertu – 60 min.

O koncercie
Muzyka karmi zmysły - to odwieczna idea, równie inspirująca w czasach Mozarta, jak i dziś. Koncert espresso pod tytułem "Emocje i zmysły" będzie okazją, aby przybliżyć aspekt zmysłowego odbioru sztuki, a w sposób szczególny przyjrzymy się fenomenowi fotografii piktorialnej, czyli takiego nurtu fotografii, która angażuje emocje i zmysły odbiorcy dla wywołania efektu artystycznego. Przewodniczką przez tajemnice tej techniki będzie Magdalena Skrejko, Kierowniczka Biblioteki kustoszka Muzeum Fotografii. Rozmowie towarzyszyć będzie także prezentacja twórczości polskiego pioniera piktorializmu, Jana Bułhaka.
Główną częścią programu będzie koncert kameralistów Sinfonietty Cracovii z gościnnym udziałem znakomitego oboisty, Mateusza Żurawskiego. Muzycy zaprezentują dwa kwartety obojowe: Mozarta oraz Dotzauera, muzykę przepełnioną klasycznymi harmoniami, która z pewnością dopełni wrażenia wizualne Koncertu Espresso o zmysłową ucztę dla uszu.
Bilet wstępu na koncert upoważnia także do wejścia na przestrzeń wystawy głównej „Co robi zdjęcie?” lub na wystawę czasową "Nie odwracaj wzroku. Refleksje wokół pokazu Olimpii Katarzyny Kozyry".

***
Koncerty Espresso to cykl krótkich jak shot espresso spotkań z muzyką w oddziałach krakowskich muzeów i instytucji kultury. Koncert połączony jest z prezentacją wybranego dzieła lub zjawiska sztuki, do którego nawiązuje repertuar występu.
Cykl stwarza przyjazne warunki do wejścia w świat sztuki dla tych, którzy nie uczestniczą regularnie w życiu kulturalnym Krakowa. Jest też propozycją dla odbiorców, którzy zdecydują się choć na moment złapać oddech i w niedzielne południe podelektować się zarówno propozycją kulturalną, jak i filiżanką ulubionej kawy.

Mateusz Żurawski – oboista, solista Orkiestry Symfonicznej Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, wykładowca w klasie oboju Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, członek NFM LutosAir Quintet oraz kwintetu stroikowego Reedbeat. Uczestnik Akademii Sinfonia Varsovia.
Ukończył z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem dra hab. Arkadiusza Krupy.
Laureat konkursów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Brał udział w warsztatach mistrzowskich u światowej klasy profesorów i muzyków, jak: Ralph van Daal, Ivan Podyomov, Ingo Goritzki, David Walter i innych.

Finał sezonu 2024/2025 | Simon Höfele, Katarzyna Tomala-Jedynak
Wystąpią

Simon Höfele trąbka
Katarzyna Tomala-Jedynak dyrygentka

Sinfonietta Cracovia

Program

Wolgang Amadeus Mozart Divertimento D-dur K. 136 (1772)
Johann Baptist Neruda Koncert Es-dur na trąbkę (1750)
Variations on Sellenger's Round (1952)
Benjamin Britten The Simple Symphony (1934)

Szacowany czas trwania koncertu – 90 min.

O koncercie

Sezon 2024/2025 kończymy mając w pamięci koncertowe emocje roku jubileuszowego i ekscytujące spotkania z gościnnymi artystami. W tym sezonie Sinfonietta Cracovia koncertowała m. in. ze zjawiskowymi solistkami: Mari Samuelsen, Soyoung Yoon, Aleną Baevą, a także charyzmatycznymi dyrygentami: Michałem Nesterowiczem, Ablem Korzeniowskim i Anu Tali. Ostatni akord w tegorocznym cyklu Gwiazdy z Sinfoniettą będzie spotkaniem z Simonem Höfele, jednym z najwybitniejszych trębaczy swojego pokolenia. Sinfonietta Cracovia wystąpi pod batutą swojej pierwszej dyrygentki, Katarzyny Tomali-Jedynak, a w programie wieczoru zabrzmią dzieła klasyków: Mozarta i Nerudy, a także brytyjskie akcenty, m. in. w postaci wariacji powstałej z okazji roku koronacyjnego królowej Elżbiety II, a także pełnej wdzięku kompozycji Brittena, The Simple Symphony.

***
Simon Höfele szybko ugruntował swoją pozycję jako jeden z najwybitniejszych trębaczy swojego pokolenia.
Jako solista regularnie występuje na arenie międzynarodowej z czołowymi orkiestrami, takimi jak Royal Concertgebouw Orchestra, Mahler Chamber Orchestra, BBC Symphony Orchestra oraz Orchestre de Chambre de Lausanne. Współpracował z takimi dyrygentami jak Jonathan Bloxham, Semyon Bychkov, Alpesh Chauhan, Vladimir Jurowski, Joana Mallwitz, Markus Stenz, Lorenzo Viotti, Duncan Ward oraz Kahchun Wong.

W sezonie 2024/25 Simon został Artystą Rezydentem Jenaer Philharmonie, dając szereg występów w ramach sezonu. W tym czasie zadebiutował również z Tapiola Sinfonietta pod batutą Ryana Bancrofta oraz powrócił do Deutsches Symphonie-Orchester Berlin i Stuttgarter Philharmoniker.

Simon jest cenionym kameralistą – występował w renomowanych salach koncertowych, takich jak Wigmore Hall, Tonhalle Zürich, Wiener Konzerthaus, Concertgebouw, Grande Auditório da Gulbenkian, L’Auditori Barcelona, Müpa Budapest, BOZAR, Elbphilharmonie, a także podczas festiwali Rheingau Musik Festival, Schleswig-Holstein Musik Festival i Grafenegg Festival. Od wielu lat tworzy duet z pianistką Elisabeth Brauß, a także współpracował z innymi artystami, takimi jak pianista Frank Dupree czy kompozytor i pianista Kaan Bulak.

Jako zaangażowany propagator muzyki współczesnej, Simon miał okazję wykonywać utwory napisane specjalnie dla niego przez takich kompozytorów jak Lisa Streich, Helena Winkelman, Miroslav Srnka, Konstantia Gourzi i Mark Simpson. Wykonał również niemiecką premierę Koncertu na trąbkę Detleva Glanerta z Staatsphilharmonie Nürnberg.

Simon jest artystą prestiżowej wytwórni Berlin Classics. Jego album z 2020 roku „Standards” został uhonorowany nagrodą OPUS KLASSIK 2020 w kategorii nagranie koncertowe roku.

Late Night Symphony Kraków
Wystąpią
Joolz Gale dyrygent
Sinfonietta Cracovia
Daniel Drumz DJ set

Program
Jean Sibelius Suita z „Uczty Baltazara” (oprac. J. Gale) (1906)
Aaron Copland Wiosna w Appalachach, wersja na 13 instrumentów (1944)
Béla Bartók Suita taneczna (oprac. J. Gale) (1923)

Szacowany czas trwania koncertu – 60 minut. + dodatkowo DJ set po koncercie

O koncercie
Spotkamy się na krakowskim Kazimierzu, w hali Muzeum Inżynierii i Techniki, aby posłuchać muzyki Sibeliusa, Coplanda oraz Bartóka w wykonaniu orkiestry smyczkowej! Orientalne, karpackie i z modernistyczne, z ducha amerykańskie brzmienia wypełnią nocny Kazimierz w ramach zupełnie nowej i rewolucyjnej formuły koncertowej Sinfonietty Cracovii pod hasłem Late Night Symphony Kraków. Wydarzenie rozpocznie się później niż tradycyjne koncerty - o godzinie 21 - i połączy klasyczny program z muzyką dwudziestego wieku z nowym, immersyjnym podejściem do wydarzenia kulturalnego.

Late Night Symphony to oryginalny koncept prezentowania muzyki klasycznej z narracją dyrygenta Joolza Gale w swobodnym otoczeniu: publiczność może brać udział w dogodny dla siebie sposób: na widowni, na komfortowych pufach, lub na stojąco, przy nastrojowym oświetleniu i płynnie przechodząc po koncercie do relaksu przy specjalnie przygotowanym DJ secie.

Sinfonietta Cracovia zaprasza na koncert, który odsłoni piękne oblicze nocnego Krakowa!

‍Brytyjski dyrygent Joolz Gale, laureat prestiżowej nagrody OPUS Klassik, znany jest z historycznie poinformowanego podejścia do muzyki barokowej, klasycznej i wczesnoromantycznej oraz wyjątkowej znajomości chóralnej i symfonicznej muzyki XX wieku. Występował z orkiestrami i chórami na całym świecie, m.in. z Bamberger Symphoniker, Royal Concertgebouw Orchestra, China National Symphony Orchestra, Taiwan Philharmonic oraz zespołami w Hiszpanii, Ameryce Południowej, Polsce i Azji.
Jako założyciel i dyrektor artystyczny Freigeist Ensemble, współpracuje z solistami czołowych niemieckich orkiestr, prezentując repertuar symfoniczny w nowatorskich aranżacjach i przestrzeniach. Zespół występował m.in. w Filharmonii Berlińskiej, Konzerthaus Berlin, Philharmonie Essen, Mozarteum Salzburg i Auditorio Nacional w Madrycie.
Gale jest także uznanym aranżerem, publikującym nakładem Schott Music i Boosey & Hawkes. Jego nagranie X Symfonii Mahlera zdobyło OPUS Klassik za najlepsze wykonanie muzyki kameralnej. Wkrótce ukaże się jego nowa seria nagrań „Meistersaal Sessions” dla Euroarts / Warner Classics.

UWAGA:
Nowa formuła obejmuje również różnorodne strefy widowni, które zapewniają elastyczność i komfort, dając możliwość indywidualnego wyboru miejsca oraz sposobu uczestnictwa w wydarzeniu.

Strefy:

Classic Zone - tradycyjna strefa siedząca usytuowana z boku sceny (Normalny 80 zł | Ulgowy 60 zł | Studencki 30 zł)
Comfort Zone - centralna strefa wyposażona w miękkie pufy, usytuowana na wprost sceny (Normalny 80 zł | Ulgowy 60 zł | Studencki 30 zł)
Open Space - miejsce stojące lub swobodna przestrzeń z dywanem tuż przy scenie (Open Space 20 zł)

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.